Dag 1 en 2: Amsterdam-Bangkok

15 januari 2023 - Bangkok International Airport, Thailand

Zaterdag was het dan eindelijk zover. Om 21.00 (uiteindelijk 21.30) stegen we op voor een vlucht van bijna 11uur naar Bangkok. De vlucht verliep rustig en op zondag waren we (onze tijd) 14 uur in Bangkok (het is hier 6 uur later dan in Nederland). We gingen vlotjes door de immigratie en de rugzakken waren er ook snel dus snel door naar ons hotel op het vliegveld waar we een uurtje na de landing al bij het zwembad waren. De temperatuur is met 32 graden heerlijk.

Verder is het typisch Azië. Teveel mensen in het hotel of bij de bar die daar werken maar eigenlijk maar staan te staan en eigenlijk overbodig zijn maar ja zo gaat dat hier. En dan niet te vergeten een man die in pak bij de liften tegen een muurtje staat te leunen en gelijk in aktie komt als je als toerist ook maar enige beweging maakt richting de lift. Hij is zeg maar een professionele liftknopjes duwer. Mooi baantje voor als ik met pensioen ben😂

In de lift moet je dan wel weer zelf op het knopje drukken dus dat is weer een minpuntje. Maar goed het is een heerlijk hotel om even te zwemmen (zelfs Bianca!😳), te douchen te eten en te slapen. Morgen vroeg op voor een vlucht van anderhalf uur naar Laos. Dan gaat het echt beginnen.