Dag 12 - Halong Bay

25 januari 2023 - Halong Bay, Vietnam

De trein rijdt om half 6  smorgens Hanoi binnen en vandaar lopen we naar het hotel waar we 2 dagen geleden zaten. We kunnen er ons opfrissen en wachten op de bus die ons in 3,5 uur naar Halong bay gaat brengen. De weg is prima en na een tussenstop komen we aan bij de haven. Hier stappen we over op een speedboot en aan de andere kant stappen we op het eiland Cat Ba weer in een andere bus die ons naar het zuidelijkste punt brengt waar een boot op ons ligt te wachten. Ons gezelschap aan boord bestaat uit veel Fransen, een stel uit Maleisië en een Nederlands stel waar we al snel mee optrekken. Het gebied is echt prachtig en we kunnen niet stoppen met foto’s maken. Onze kamer is inmiddels klaar en ook die is heel knus en als je op bed ligt kijken we zo naar buiten naar de mooie rotsformaties in het water. Het ziet er fantastisch uit!We eten aan boord en daarna hebben we een uurtje om op het dek op een bedje in de zon te liggen (met vest en lange broek aan want het is krap 20 graden)alvorens we gaan kajakken om de rots gebergten heen en kruipen door wat grotten op een van de vele eilandjes waar we aanleggen.

Bij terugkomst bij onze boot hebben nog wat tijd voor ons zelf voordat het happy hour begint en we een cursus loempia vouwen krijgen. Na het diner is het karaoke tijd en een enkele aangeschoten gast waagt het om te gaan zingen. Na 4 nummers gaan wij met het andere Nederlandse stel liever vissen op inktvis. We krijgen een simpel bamboe hengeltje en vangen….. helemaal niks. Het is inmiddels frisser en bovendien waren we al vroeg op dus tijd om te gaan slapen.

Tot dusver is dit echt een hoogtepunt van de reis.