Dag 25 - Ho Chi Minh City

8 februari 2023 - Ho Chi Minh City, Vietnam

We vliegen in anderhalf uur naar Ho Chi Min City het vroegere Saigon. De vlucht is rustig maar de passagier naast Richard vind vliegen niet leuk. Eerst zit hij met zijn knieën omhoog en daarna in kleermakerszit en trekt rare bekken en tijdens de landing beweegt hij heel raar met een hand waar die gelijk mee stopt als Richard kijkt wat hij nu weer aan het doen is. We worden natuurlijk opgelicht bij de taxi's (ze zien twee kippen met gouden eieren dus de prijs gaat omhoog.... We vinden er een met iets lagere prijs en gaan dan naar ons hotel. We hebben een piepklein kamertje maar het voldoet. Tijd voor de lunch vlak om de hoek waar we een tijdje heerlijk zitten en dan beginnen we de stad maar eens te bekijken. Niet teveel natuurlijk want morgen komen Sem en Luc en dan doen we dat ook (ze zijn inmiddels geland maar dat lezen jullie pas morgen😊).

We lopen - zoals dat gaat in een grote stad, Ho Chi Minh heeft ruim 7 miljoen inwoners - heel wat af en zijn bekaf.

Het is hier ruim 35 graden, zonnig en lekker plakkerig.