Dag 26 - Ho Chi Minh City

9 februari 2023 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vanmorgen eerst met de taxi naar het vliegveld om Sem en Luc op te halen. Op het vliegveld, op de eerste etage kun je naar de aankomsthal kijken en zie je iedereen aankomen. Er zijn twee roltrappen naar beneden maar van eentje komt niemand... dus we kijken enkel naar de ander maar inderdaad de jongens hebben de andere en we zien ze nog net beneden aankomen.

Als ze buiten staan gaan we met de taxi terug naar het hotel om te ontbijten en als de jongens onder de douche hebben gestaan gaan we even de stad in om een paar bezienswaardigheden te zien. Helaas vinden we het oudste huis van de stad niet ondanks Google en ondanks instructies van een nabij gelegen hotel. Als we vlakbij zouden moeten zijn vragen we het nog maar eens maar de een wijst naar links, de ander naar rechts en weer anderen hebben geen idee. Aangezien het bloedheet is en bij de jongens de oogjes langzaam kleiner worden lopen we terug naar het hotel voor een siësta.

We eten vroeg in de avond want we hebben besloten nog wat te gaan doen in de avond. Ho Chi Minh FC voetbalt namelijk thuis en dat willen we niet missen.

We zitten recht tegenover de hoofdtribune dus de lange zijde ongeveer ter hoogte van de middellijn. Het valt wel even tegen want een kaartje kost toch maar liefst 2 euro 80....

Over het niveau zullen we het maar niet hebben maar de supporters die muziek maken en vuurwerk afsteken maken het redelijk goed. Daarbij komt dat we in de openlucht bij 27 graden heerlijk zitten alhoewel de stoeltjes niet echt op ons formaat zijn gemaakt. We voorspellen veel goals maar het wordt 0-1 voor de tegenstander Hai Phong (altijd lastig).

Daarna zijn we snel terug naar het hotel gegaan want morgen worden we alweer om 7u 's morgens opgehaald voor een excursie.