Dag 38 - Siem Reap

21 februari 2023 - Siem Reap, Cambodja

We hebben een half uurtje voor het ontbijt hadden we gehoord maar om kwart over 7 (kwartier te vroeg) staat de bus al voor het hotel. We krijgen een deel mee in een bakje en dan begint onze minimaal 9,5 uur in een bus (maar waarschijnlijk langer). We blijken eerst naar een centraal punt te gaan en moeten daar overstappen. Ook deze bus scheurt weg en haalt alles in. Wij zijn de enige toeristen in de bus en verder is het een grote kermis met geluiden. De chauffeur wordt telkens gebeld. Kleine kinderen kijken filmpjes op telefoons met het geluid op 10 en een meisje naast ons bekijkt haar tijdlijn op social media maar weet blijkbaar niet dat dat ook zonder geluid kan of in elk geval zachter. Zo goed en kwaad als het kan proberen we wat te lezen. Als het meisje naast ons uitstapt na een uur of 5 hebben we enkel nog een meisje van 2 die het af en toe uit het niets op een krijsen zet….

Gelukkig hebben we doordat het meisje uitstapte weer 3 plekken voor zijn 2-en. We stoppen diverse keren maar daar serveren ze niet echt lunch voor toeristen maar kopen wel ergens wat fruit. Bij die stop staat onze chauffeur overigens met een waterslang op de voorkant van zijn bus te spuiten om de boel af te koelen😅. Als dat maar goed gaat. Het kan ons niet schelen wanneer het busje het begeeft (achterdeur zit dicht met een touw aan de achterbank anders gaat ie niet dicht) als het maar niet vandaag is!

We weten niet hoe het kan maar ineens zien we een bordje dat het busstation nog 1 km is terwijl we pas 8,5 uur rijden…

Maar ja hoor we zijn er. Dat is echt een lekkere meevaller en we zijn de rit alweer vergeten. Het is 4 uur ‘s middags en als we hebben ingecheckt in ons hotel kunnen we nog gewoon bij daglicht (het is om 18u donker) een rondje lopen en wat eten en drinken. Het is een levendige plaats met veel restaurantjes en barretjes. We zien hier ook veel meer toeristen. Op zich logisch want dit is de plek die je moet hebben gezien in Cambodja. Hier staat de wereldberoemde Angkor Wat tempel. Die gaan wij natuurlijk ook bezoeken maar morgen gaan we eerst een rustig dagje inplannen en beetje door de stad struinen. Die tempel mag nog een dagje op ons wachten.