Dag 41 - Siem Reap

22 februari 2023 - Siem Reap, Cambodja

Geen plannen vandaag anders dan dat Bianca naar de kapper gaat😅

In eerste instantie gaat het niet helemaal goed met de kleur want ze is oranje/blond maar met nog een ander verfje erover wordt het toch donker. Misschien iets donkerder dan normaal maar dat is prima. Al met al duurde het verven 2 uur maar dan heb je ook wat…

We bezoeken nog wat winkeltjes en een tempel vlakbij ons hotel en zitten verder voornamelijk op het terras. (Richard helemaal want die zat een groot deel dat Bianca bij de kapper was ook al op het terras). In de schaduw met af en toe een beetje wind zitten we heerlijk.

In de avond zijn we onderweg naar het drukke deel met restaurants en barretjes als we langs het water allemaal mobiele eettentjes aan de kant van de weg zien staan. Het ziet er gezellig uit met alle kleurtjes van de lage stoeltjes en tafeltjes en we besluiten daar ook maar gewoon te gaan eten.  Op de menukaart staan geen prijzen maar hoeveel kan een bordje noedels nu helemaal kosten? Er zitten om ons heen ook wat toeristen en uiteindelijk betalen we nog geen 3 euro voor 2 personen. Als we - zoals de dagen ervoor - een straatje verderop in het drukke toeristendeel eten zijn de kosten zo rond de 20 euro wat ook al niet heel veel is.

Morgen hebben we weer een reisdag voor de boeg. We gaan per boot naar een nieuwe plek. De boot doet er ongeveer 8uur over. Dat is langer als per bus maar het schijnt wel een ervaring te zijn dus hebben we besloten het zo te doen. Enige nadeel: om half 7 worden we al bij ons hotel opgehaald. Nou ja dan heb je tenminste wat aan je dag😅

We hebben bij een supermarkt proviand ingekocht want ontbijt en lunch is op de boot maar je kunt niks kopen op de boot.

Als we teruglopen naar ons hotel lopen we langs een ziekenhuis voor kinderen en zien dat er bedjes in de open lucht staan. Er liggen nog echt kinderen in ook!