Dag 55 - Singapore

9 maart 2023 - Singapore, Singapore

Vandaag een rondje langs de bezienswaardigheden van Singapore. De een mooier als de ander maar Gardens by the bay (Tuinen bij de baai) steekt er wel met kop en schouders bovenuit. Er staan die grote bomen die in de avond verlicht zijn en je kunt bij een boom naar boven voor het uitzicht en bij een andere boom is er een platform waar je van de ene boom naar de andere loopt. We bezoeken dit overdag maar gaan in de avond terug omdat de lichtjes dan aan gaan en bovendien is er ook nog een lichtshow van 15 minuten. Met name in de avond is het super druk en liggen mensen zelfs op een kleedje om naar boven te kijken naar de lichtshow. Overdag heb je een goed uitzicht over de haven, het reuzenrad en de 3 hoge toren met daarop een 'cruiseschip'. Eind van de middag bezoeken we nog de wijk Little India. Over de hele dag zetten we belachelijk veel stappen maar wat een top stad is dit. Weer echte verkeersregels, wegen met daarnaast een stoep die bedoeld is om op te lopen (en niet voor het parkeren van brommertjes en auto's), uitstekende metrolijnen en een mengeling van allerlei culturen. Morgen onze laatste dag...