Dag 9. - Hanoi

22 januari 2023 - Hanoi, Vietnam

De dag erna. We gaan Hanoi verder bekijken. Het is de hele dag grijs maar wel een redelijke temperatuur van circa 20 graden. We lopen van het een naar het ander. Het mausoleum van Ho chi Min de laatste president is een van de eerste stops maar ook een paar pagodes. Het is allemaal niet ver van elkaar maar eind van de dag hebben we toch bijna 15km door de stad geslenterd en dat beginnen we te voelen. In grote delen van de stad is het rustig. Alle winkels zijn dan ook gesloten vanwege de nieuwjaars vakantie. Aan het eind van de middag bij onze laatste stop is het echter een gekkenhuis. Het lijkt wel Koningsdag zo druk is het en natuurlijk overal de onvermijdelijke brommertjes.

Halverwege de dag bestellen we op straat iets dat eruit ziet als poffertjes maar dan ronder/boller. We bestellen een portie van 6, gaan zitten en nemen er allebei eentje en kijken elkaar aan. Dit is echt niet te vreten gatver! De rest 'eten' we wel tijdens het lopen op (lees: zo snel mogelijk gedumpt bij het afval.

We vinden snel erna een koffieshop waar we met een gebakje de vieze smaak wegspoelen. Begin van de avond gaan we nog een restaurant in om de tijd de doden (onze trein gaat pas om 22u) en ook dat blijkt geen succes. De kleine portie spareribs gaat prima maar de gekookte groente is niet veel soeps. Gelukkig hebbben we nog een schaaltje met kip maar dit zijn blijkbaar kippenknietjes dus bij elk hapje (het lijkt op kippeling) bijt je op een klein botje en dus heb je het idee dat je enkel het gepaneerde omhulsel zit te eten om het botje (knietje) te ontwijken. Hoe dan ook het is geen eten. Geen gelukkige eet keuzes dus vandaag maar verder een hele leuke dag. We wachten in ons hotel op de taxi die ons naar het treinstation brengt. Vannacht slapen we in de trein.

Morgenochtend gaan we lopen (eindelijk eens wat lopen🤔)in de bergen.