Dag 21 - Hoi An

4 februari 2023 - Hoi An, Vietnam

Nadat de temperatuur gisteren al prima was (alleen regen)  is het vandaag echt korte broekenweer. We zijn al een paar dagen aan het bekijken wat we nu willen doen en hebben een paar strandhotels hier geselecteerd maar weten niet welke te boeken. Normaal beslissen we altijd snel maar nu twijfelen we meer. Ons huidige hotel ligt midden in de stad en is dus erg makkelijk qua vervoer maar het strand roept.

We besluiten om een scootertje te huren en de geselecteerde hotels te gaan bekijken. 2 hotels liggen vlak bij elkaar dus daar beginnen we, tenminste dat dachten we want als je een scootertje huurt is het wel de bedoeling dat je eerst zelf gaat tanken en dat is hier broodnodig want de brandstofmeter staat onder het nulpunt. We rijden de route die ons is verteld maar die is natuurlijk niet goed en na een paar mensen te hebben gevraagd (hun Engels is dramatisch of niet bestaand) vinden we dan toch het tankstation. 2 liter in de tank geeft toch een geruststellender gevoel.

We rijden naar hotel 1 en alhoewel het er mooi uitziet ligt het niet aan het strand. Je moet de weg over steken voor het privé strand. We lopen richting de zee en inderdaad is dit een privé strand want er is niemand of iets 😅 Het strand is bovendien een troep en ook geen bedje of parasolletje te zien. Iets verderop staan wel bedjes maar die behoren tot lokale restaurants dus dat is niet wat we zoeken.

Hotel 2 dan maar. Dit ligt pal aan een rivier, heeft 2 zwembaden en geeft een goed gevoel. Ook hier moet je de weg oversteken naar het strand maar de afstand is korter en er staan bedjes en parasols. We (Bianca..) willen perse een kamer op de begane grond zodat je meteen de tuin inloopt. We mogen een kamer zien, checken de opgegeven prijs met de prijs op internet en besluiten hier de komende vier nachten te blijven. We kunnen hier gratis fietsen lenen, er is een shuttle bus naar de stad (5km ongeveer) en je kunt hier vandaan makkelijk naar het vliegveld.

Tja en hoe gaan we het nu doen? We besluiten het dagrugzakje alvast bij het hotel in bewaring te geven en rijden op de scooter terug naar het hotel waar we vanmorgen zijn uitgecheckt. Met een rugzak tussen Richard's benen, wat spullen onder het zadel en Bianca een rugzak om en een tas tussen ons in gaan we als volleerd Vietnamezen met een scooter vol weer terug naar ons nieuwe hotel. Uiteindelijk gaat het soepeler dan verwacht.

De kamer is nog niet klaar dus gelijk maar naar het strand. Even heerlijk uitrusten want het lijkt allemaal leuk dat vakantie vieren maar je wordt er best moe van😊.

Begin van de avond rijden we de scooter terug naar ons oude hotel waar we hem hebben gehuurd en lopen dan de stad in voor het avondeten. Het is opnieuw gezellig druk hier en met de shuttlebus rijden we later op de avond weer terug naar ons hotel.