Dag 20 - Hoi An

2 februari 2023 - Hoi An, Vietnam

Tja en dan word je na een prachtige dag wakker in een hotel vlakbij het strand en dan blijkt het te miezeren… We besluiten om de boel helemaal om te gooien. We gaan hier dus niet blijven want het wordt geen strandweer. Weliswaar hebben we officieel nog een nacht geboekt in dit hotel maar de kosten per nacht zijn 10 euro dus dat is het probleem niet en bovendien wordt voor morgen ook geen zon voorspeld. We regelen een taxi naar de gouden brug. Dit is een brug die door 2 handen wordt vastgehouden en die moet je zien met mooi weer anders zie je weinig. Maar ja het is zowel vandaag als morgen geen mooi weer dus dat maakt geen verschil.

De brug (die je dus moet zien bij mooie weer!) is onderdeel van een park. Een beetje Disney achtig volgens zeggen maar oké het is niet anders. Als we worden afgezet lopen we naar de ingang en gaan gelijk richting de kabelbaan die bijna 6km lang is. Het uitzicht is prachtig maar…. het wordt steeds mistiger en hoe hoger we komen zien we niks meer….

Op de brug is het dus ook mistig en op sommige foto’s zie je hem nauwelijks en dan redelijk goed. We zullen het ermee moeten doen en na diverse foto’s (de drukte valt mee maar er zijn nog genoeg mensen) gaan we de rest van het park in. In principe is het een nagebouwd Frans dorp inclusief kasteel maar we zien het nauwelijks door de mist en het begint ook nog te regenen😫

Er zijn veel restaurants maar de enkele draaimolen die we zien is dicht dus het is ons niet helemaal duidelijk wat je hier nu nog meer moet doen.

We drinken ergens thee ( om ons heen spotten we 4 slapende Vietnamezen) lopen nog wat rond en pakken de kabelbaan terug naar de Gouden brug. Het is nu een stuk stiller (door de regen waarschijnlijk) en als de laatste foto’s zijn gemaakt gaan we met de volgende kabelbaan naar beneden. Langzaam gaan we weer wat zien. We bellen de taxi chauffeur (waar onze bagage in de auto ligt) en vervolgens brengt hij ons naar de volgende bestemming: Hoi An. De kamer is nog niet klaar dus we gaan gelijk de stad in. Het oogt erg gezellig en stikt van de kleermakers. Deze stad staat erom bekend dat je kleding op maat kunt laten maken (je ziet overal jurken en pakken).

Bij het water is iets aan de hand dus we lopen daar naartoe en het blijkt om een roeiwedstrijd te gaan waar de roeiers luid worden aangemoedigd door het publiek door te zingen, schreeuwen en met pandeksels te slaan (geen demonstratie zoals in Nederland). Praktisch de hele kade staat vol met mensen.

Al die tijd regent het hoewel de temperatuur wel gewoon goed is.

Terug in het hotel bekijken we onze opties voor de komende dagen. We hebben voor 1 nacht een hotel in de stad geboekt maar willen eigenlijk vanaf morgen doorschuiven richting het strand. Als het goed is wordt het weer de komende dagen beter.