Dag 19 - Danang

1 februari 2023 - Da Nâng, Vietnam

Om 9 u stipt staan onze motorrijders voor ons hotel. We rijden eerst over een stuk snelweg maar daarna gaan we het binnenland in en rijden in een werkelijk prachtige omgeving. Een baai met vissersbootjes, een heerlijk strand waar we lunchen, prachtige vergezichten vanaf de Hai von pas (soort Brennerpas maar dan anders) waar we doorheen rijden (haarspeld bochten) tot boven op de berg (Hai von betekent ‘in de wolken’) op ruim 1 km hoogte. We zien ook de gekste en mooiste dingen onderweg: geiten, water buffels, fietsers, een man die op de weg ligt te slapen (asfalt is blijkbaar lekker warm), een man die op een berg kippengaas zit dat gewoon midden op de weg ligt😅, de trein in het dal en de prachtige natuur. Dit hadden we in een bus echt niet allemaal gezien en natuurlijk ook heerlijk dat het prachtig weer is waardoor we achterop de motor maar 2 laagjes kleding aan hoefden. Onze gids probeert ons de hele dag te verleiden tot nog een of meer dagen per motor maar het is ook lekker om je eigen ritme te bepalen dus we bedanken voor de eer (meerdere keren want hij verzint elke keer weer een andere optie). Als we in de middag bij ons hotel aankomen zijn we wel helemaal verwaaid en voelt het alsof de wind nog steeds rondom ons hoofd waait. Dus nog een goede reden om het hierbij te laten.

In de avond lopen we over de drakenbrug naar een restaurant en via een nacht markt weer terug. Het was een heerlijke dag!