Dag 18 - Hue

31 januari 2023 - Hue, Vietnam

Ja hoor daar is ie al! De zon!

Zal het dan nu echt gaan beginnen?

Eerst maar eens begonnen met een relaxed ontbijtje op het dakterras van een piepklein bakkerijtje. Daarna rustig aan naar de citadel geslenterd die achter de oude stadsmuur ligt. Net als bij eerdere plekken is het wel een hoop historie maar de gebouwen zien soms letterlijk zwart van de schimmel. De meeste tijd is het hier warm dus je verwacht die schimmel eigenlijk niet. Het binnenste van de citadel wordt deels wel opgeknapt want er staat het een en ander in de steigers. Lekker zittend in de zon zittend op een trappertje bekijken we de mensen. De buitenlandse toeristen maar ook de Vietnamese toerist. Die is makkelijk herkenbaar. 9 van de 10 keer aan het mondkapje en anders aan het feit dat ze naast een shirt nog een vest en een jas dragen of een losse capuchon op hun hoofd tegen de zon ( het is vandaag de hele dag heerlijk zonnig en een graad of 23). Weer anderen lopen met een paraplu tegen de zon.

We zien ook een hoop mensen in een soort verkleedkleren lopen om op de foto te gaan. Het is best vermakelijk om te zien en het werkt ook aanstekelijk want we besluiten het ook te doen. We hebben een hoop lol in onze Koninklijke kleding al zijn de officiële foto’s van de fotograaf een tikkie teleurstellend.

We verkennen het complex verder en gaan daarna via een terrasje aan het water terug naar het hotel. We gaan nog een keer de jacuzzi in (heerlijk ontspannen) en besluiten om in het hotel te eten want we hebben geen zin meer om weg te gaan. Morgen gaan we weer achterop de motor naar de volgende bestemming.