Dag 14 - Ninh Binh

27 januari 2023 - Ninh Binh, Vietnam

Het heeft vannacht geregend en het waait nog steeds hard dus naar buiten gaan is niet echt aanlokkelijk maar voor het ontbijt moeten we toch ons super leuke huisje uit. Ondanks dat het fris is (graadje of 13) is het minder koud dan gedacht. Bij het ontbijt spreken we een ander Nederlands stel en wisselen wat ervaringen uit. Mede gezien het weer besluiten we een rustdag in te bouwen. Dus we leveren de was in en struinen het internet af naar hotels op de komende bestemmingen. Het internet is niet geweldig maar het lukt om wat te boeken en ondertussen regelt de man van het hotel tickets voor de nachtbus voor over 2 dagen.

Om half 5 in de middag besluiten we toch maar eens altijd te worden en we huren een scootertje om naar het centrum te rijden. Met 2 hele leuke helmpjes op (Wij dachten direct aan Rinus & Ramona op de scooter) gaan we op pad maar eerst moet er nog getankt worden en dat kan overal wordt ons verteld. Bij de eerste de beste winkel stoppen we en worden we 100 meter de andere kant op gestuurd om te tanken. Wij willen 2 liter en met uiterste precisie krijgen we exact 2 liter benzine (2 euro).

Dan rijden we naar het centrum. Bianca achterop met de route en Richard voorzichtig sturend door de bochten en vrolijk mee toeterend met de rest van het verkeer. Het is frisjes onderweg.

We wisselen wat geld, kopen wat eten en drinken voor onderweg en dan zoeken we een restaurantje waar we noedels eten met fruit toe.

Het is niet enkel een restaurant want je kunt er ook excursies boeken, trein en bus tickets kopen, geld wisselen en geld opnemen (je pint dan gewoon op het pinapparaat en de restaurant eigenaar geeft je zijn geld uit de kassa). Het zou ons niks verbazen als ie ook benzine verkoopt😅

Na het eten rijden we terug en gaan we door met waarmee we dag zijn begonnen: luieren.

Morgen komt de zon en gaan we er weer een actieve dag van maken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade