Dag 29 - Dalat

11 februari 2023 - Da Lat, Vietnam

De wekker gaat om kwart voor 5, we schieten snel wat kleren aan en weg zijn we. Bij de receptie ontmoeten we 2 gidsen (niet die van ons busje die ligt waarschijnlijk nog op een oor...). Het is nog pikdonker en zij leiden ons de jungle in. Na een minuut of 10 mogen we gaan zitten op een paar stenen en moeten we wachten omdat het nog te vroeg is🙈 We zitten zeker 20-30 minuten en vragen ons af of we niet een half uur later hadden kunnen starten maar goed dan wordt het sein gegeven en gaan we op zoek naar de apen (Gibbons). We lopen wat af maar we zien niks. Dan ineens is er wat opwinding en moeten we snel zijn en als we stoppen is daar...  niks. De ene gids geeft niet op en zoekt en tuurt maar uiteindelijk is het half 8 en zit de tour erop zonder ze gevonden te hebben. We mogen nog even bij de opvang kijken en behalve apen in de kooi zitten er daar gewoon 4 in een boom en op de kooi!

We gaan ontbijten en moeten daarna meteen uitchecken want als we terugkomen van onze volgende excursie zal het al na de middag zijn.

We rijden met een truck een tijdje rond (met een chauffeur, en de chauffeur van ons busje wat ons hier bracht,en een lokale gids en met onze gids van het busje - we hebben dus alle 4 een persoonlijke begeleider😅)

Als we de truck uitgaan gaan we een pad op en blijken we 5 km (heen) te gaan lopen. Aan het einde komen we bij een groot meer waar krokodillen in liggen. We rusten even uit en stappen dan in een bootje het meer op. Binnen een half uur zijn we terug en gaan we lunchen ( het is pas kwart over 11). Na de lunch lopen we weer 5 km terug maar nu is het een stuk warmer. Aan het eind staat de truck weer die ons terug brengt en dan stappen we gelijk op het bootje naar de overkant en in ons busje (dat ons gisteren ophaalde) voor een busrit van 4u. Dat klinkt lang maar na onze ruim 16km die we sinds vanmorgen hebben gelopen zijn we dolblij dat we mogen zitten.

Exact 4uur laten komen we aan in Dalat. Dit ligt weer hoger en dus is de temperatuur ook weer lager maar nog warm genoeg. We eten bij het hotel want het centrum is hier circa 3,5 km vandaan en we hebben geen zin meer veel te doen. Morgen hebben we niks gepland staan dus bij het ontbijt gaan we wel eens kijken naar de opties.