Dag 30 - Dalat

12 februari 2023 - Da Lat, Vietnam

Vandaag geen verplichtingen dus wat later ontbeten en toen 3 scooters gehuurd om Dalat te verkennen. De eerste stop was een uitzichtpunt over de stad. Helaas niet per scooter te bereiken dus eerst een toegangsticket gekocht en toen ook nog voor een auto die je aan de top brengt en weer ophaalt. In de basis was het uitzicht mooi maar beneden liggen ontzettend veel kassen wat het iets minder maakt. Verder zijn er diverse fotopunten gemaakt maar heel bijzonder is het niet. We rijden door naar het volgende punt dat crazy house is. Het is inderdaad crazy. Er lopen allemaal trappen omhoog en omlaag en er staan allemaal rare beelden. Dan nog even een kerkje en een oud stationsgebouw en het is weer eind van de middag.

In de avond brengen we de scooters terug en bezoeken de nachtmarkt. Het is er behoorlijk druk en de kramen verkopen voornamelijk kleding (allemaal spotgoedkoop en nep maar je kunt een trui kopen voor 4 a 6 euro). We eten ook op de markt (als ze geen kleding verkopen dan is het een restaurant) en gaan dan met de taxi naar ons hotel terug