Dag 6 - Vang Vieng

19 januari 2023 - Vang Vieng, Laos

Na het ontbijt eerst even de lokale markt bekeken want die is voor de deur van ons hotel. Het ziet er kleurig uit met allerlei soorten groenten dat word aangeboden door kleine vrouwtjes die per brommer zijn gearriveerd. Als we een paar foto’s maken zien we dat het helemaal niet altijd kleurige groentes zijn. We zien ineens vogeltjes, ratten, cavia’s, levende padden, bergen kleine visjes, meelwormen en zelfs slang! (Al wel in stukken gesneden dus panklaar van het diner van vanavond😅. Bianca is nog van slag van de vogeltjes trouwens.

Dan arriveert ons busje voor de excursie van vandaag. We gaan eerst 9 km kajakken, dan stoppen we en krijgen we een hoofdlampje en een helm en lopen we een smalle grot in. Na een tijdje komen we bij water waar we een grote zwemband krijgen. We laten ons erin ploffen en dan is het de bedoeling dat we de grot uitdrijven maar er is ook een touw waaraan je je langzaam kan voortbewegen. Het is niet spectaculair maar wel grappig. Het volgende deel is een bezoek aan de olifant grot. We lopen de grot in vol met stalagtieten en stalagmieten en ergens midden in die vrij grote grot (hier kunnen we wel rechtop lopen in tegenstelling tot de eerste grot) staat een rotsje in de vorm van een olifant . Nou ziet Richard nog al snel een olifant in een steen of rots maar als dit niet was aangewezen hadden we hem zo voorbij gelopen…

We hebben vervolgens lunch met ons groepje (4 Chinezen/Japanners/Koreanen - zelf doorhalen wat niet van toepassing is). Als we een praatje maken blijken 2 Chinezen gewoon uit Amerika te komen trouwens. Na de lunch gaan we verder met kajak voor 3 km en dan stappen we in een busje voor een afsluitend bezoek aan de ‘blue lagoon’ . De naam schept hoge verwachtingen maar het is nogal teleurstellend want het is een relatief klein vijvertje met vissen en als de zon erin schijnt oogt het inderdaad blauw. Echt uitnodigend om in te zwemmen is het overigens niet dus we luieren wat in de zon en daarna worden we weer bij ons hotel afgezet. In de avond eten we vlakbij ons hotel in een gezellig druk restaurantje. Morgen weer verder.

1. Leendert:
    21 januari 2023
    Lijkt mij ook niet erg lekker voor wat ik daar zie.ze eten daar ook van alles